با توجه به اینکه سئو یک عمل جدید بوده و هر روز در حال بروز رسانی میباشد. بر آن شدیم که یک لغت نامه سئو تهیه و در دسترس شما دوستان قرار دهیم. بدیهی است این لغتنامه در طول زمان بروز رسانی خواهد شد.
فرآیند تغییر دادن داخل وب سایت (On-page) اعم از خوانایی، سرعت و در دسترس بودن سایت ما و خارج آن از طریق تبلیغات و ساخت لینکهای خارجی با هدف دیده شدن و بازدید بیشتر در نتایج موتورهای جستجو.
نمایش لیستی از سایتهای مرتبط با کلمه کلیدی که جستجو شده است. در عمل نتیجه جستجوی موتور جستجو به ازای عبارت مورد جستجوی شما میباشد.
عبارتهای جستجو که افراد در موتورهای جستجو وارد میکنند.
از نظر سئو، آنالیتیکها ، به جمعآوری داده مربوط به ترافیک سایت و تصمیم گیری در مورد عملکرد وب سایت گفته میشود.
ابزاری جهت تحلیل عملکرد سایت و کاربران که توسط شرکت گوگل ارائه شده است.
کلمات کلیدی، عبارات یا سوالاتی که شما در موتور جستجو برای درخواست اطلاعات، وارد میکنید.
بخشی اساسی از فعالیتهای سئو، که به شما کمک میکند تا درک کنید، افراد چه چیزی را در موتورهای جستجو تایپ کرده، چند بار این کار را انجام داده، عبارات با اهداف تجاری شما چقدر مرتبط بوده، و تلاش برای کسب رتبه در این عبارات چقدر رقابتی خواهد بود.
کلمات کلیدی طولانیتر که به اشکال متفاوت و یا غیر رایج استفاده شده و بیشتر به عنوان عبارتهای جستجو بکار گرفته میشوند. همانند عبارات سئو سایت وردپرسی ” یا ” سئو ارزان قیمت” برای کلمه کلیدی سئو
فرآیند بهبود کیفیت و ارتباط محتواهای سایت شما
نتایجی که در پاسخ به کوئریهای غیر پولی نشان داده میشود، اما توسط موتور جستجو و بر اساس خصوصیات قوی سئو، مرتبط در نظر گرفته شده است.
تبلیغات پولی (که توسط برنامههایی مثل گوگل ادوردز- google Adwords – انجام میشود) که در نتایج جستجو، همراه با لیست ارگانیک، و معمولا در محدوده مشخص شده ی صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان داده میشود. (معمولا کنار این لینکها یک مربع کوچک زرد یا سبز رنگ وجود دارد که داخل آن حروف Ad نوشته شده است)
نتایج جستجو در موتور جستجو که شامل محتواهایی فراتر از نتایج سنتی است، این محتواها میتوانند فیلم، فایل صوتی، اطلاعات تماس یک کسب و کار محلی، نقشه، تصاویر، قیمت محصولات، مقالات جدید، و حتی اشتراکگذاری محتوا توسط دوستان باشد.
درصد بازدید کنندگانی که بعد از دیدن یک صفحه، از سایت خارج میشوند. سعی کنید این عدد مقدار کمی را نشان دهد.
اگر بخواهیم معنای لغوی این عبارات را به فارسی داشته باشیم باید آنرا کانونی سازی ترجمه کنیم. اما معنی آن عبارت است از صفحات ترجیح داده شده که در میان صفحات دارای محتوای یکسان در یک وب سایت به آنها اشاره میشود تا قدرت این صفحات متمرکز شود و در نظر موتور جستجو برآیند قدرت آنها در نظر گرفته شود.
سیستم توزیع جغرافیایی که به مشتریان اجازه میدهد تا محتوا را از نزدیک ترین سرور دریافت کنند.
اندازهگیری زمانی که بازدید کنندگان در سایت شما صرف کرده بر روی تعداد صفحاتی که مشاهده میکنند.
یک زبان نشانه گذاری برای ساخت صفحات در وب میباشد.
زبان برنامهنویسی که برای پویا کردن وب استفاده میشود.
معیاری که برای ارزیابی اثربخشی تلاشهای سئو استفاده میشود. KPI های رایج شامل این موارد میشود: متوسط میزان ماندگاری در صفحه، سرنخهای فروش، فرمهای تماس، دستورالعملهای هدایتی، جستجوی کلمات کلیدی برندسازی نشده، ترافیک جستجوی ارگانیک، تماس تلفنی، درآمد، ثبت نام کنندگان، پیروان اجتماعی، ثبت نامها، و رتبهبندیهای کلمات کلیدی.
اطلاعاتی که در کد html صفحه وب قرار داده میشود و در صفحه نمایش داده نمیشود، اما به موتورهای جستجو در مورد موضوع صفحه کمک میکنند. معمولا این تگها به منظور اعمال برخی تنظیمات صفحات استفاده میشود.
فایل شما یا وب مستر شما که میتواند در فولدر روت اصلی سایت شما قرار داده شده و وقتی موتور جستجو آن را میبیند، پس از خواندنش، قوانین تنظیم شده در آن را دنبال میکند.
تعداد جستجو گران ماهانه یک کلمه کلیدی خاص.
دادههای بیشتر که به انتهای URL چسبانده شده و استفادههای متفاوتی دارند. بعضی اوقات، آنها محتوای نشان داده شده در صفحه را کنترل کرده، و بعضی اوقات هیچ کاری با محتوا ندارند.
محتوایی که توسط بازدیدکنندگان سایت نوشته میشود. به طور مثال کامنتهایی که کاربران برای سایت ارسال میکنند.
جامعه بین المللی که سازمانهای عضو آن، کادری تمام وقت که در جامعه با هم کار کرده تا استانداردهای وب را ایجاد کنند.
لیستی از محتوای صفحات با فرمتی خاص (xml) که موتورهای جستجو میتوانند به راحتی آن را بخوانند.
منبع : www.alihosseini.org
درباره این سایت